Biblioteka szkolna
Biblioteka szkolna powstała tuż po wojnie. Pierwszym opiekunem biblioteki była nauczycielka języka polskiego p.Halina Marcinkowska. Kolejnymi osobami zajmującymi się udostępnianiem, gromadzeniem i przechowywaniem zbiorów bibliotecznych były : Wacława Morzyńska, Barbara Grześkowska, Irena Kasprzyk, Urszula Smeten, Lucyna Kasprzyk.
Zasoby biblioteczne to blisko trzy i pól tysiÄ…ca pozycji – książki, lektury, podrÄ™czniki szkolne, encyklopedie, sÅ‚owniki, czasopisma oraz kasety VCV i pÅ‚yty CD i DVD. Od grudnia 2007r. biblioteka dziÄ™ki realizacji projektu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Internetowe Centra Informacji Multimedialnej w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych” współfinansowanego przez UniÄ™ EuropejskÄ… w ramach Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego, dysponuje czterema komputerami z dostÄ™pem do Internetu i urzÄ…dzeniem wielofunkcyjnym (skaner, drukarka, kserokopiarka), a wszystko uzupeÅ‚nione o cztery mikrofony stacjonarne ze sÅ‚uchawkami. Komputery z edycji 2007 wyposażone w licencje na oprogramowanie: Microsoft Office 2007, Windows Vista Business PL, Multimedialna encyklopedia powszechna PWN. Edycja 2007, Multimedialny atlas Å›wiata PWN. Edycja 2007 i SÅ‚owniki PWN.
Biblioteka szkolna nieustannie wypełnia wszystkie zadania wynikające z ogólnie przyjętych zasad funkcjonowania bibliotek, a więc gromadzenia, przechowywania i udostępniania wszystkich posiadanych zbiorów bibliotecznych. Jednakże ze względu na specyfikę i charakter swojej pracy pełniła i nadal pełni funkcję kształcącą. Dostarcza, materiały i informacje z rozmaitych dziedzin wiedzy potrzebne do różnych form zajęć dydaktyczno-wychowawczych, np. lekcji przedmiotowych, wychowawczych, wyrównawczych czy też zajęć świetlicowych oraz do wykonania zadań domowych.
Biblioteka pełni również funkcję opiekuńczo-wychowawczą. W bezpośrednim kontakcie bibliotekarz zapoznaje się z uczniami, z ich wiedzą, zainteresowaniami i oczekiwaniami związanymi z korzystaniem z zasobów bibliotecznych. Podczas takiego spotkania uczeń jest przyuczony do korzystania z biblioteki i znajdujących się tam zasobów oraz zostaje zapoznany z zakresem usług bibliotecznych, a także uzyskuje informacje o zbiorach i jego układzie. W ten sposób staje się czytelnikiem, który sprawnie korzysta ze zbiorów bibliotecznych.