zaloguj si   |    zarejestruj si   |    mapa strony   |
Gmina Powidz Powiat supecki

Wycieczka do Warszawy

Dnia 6 maja 2009 roku odbyła się szkolna wycieczka do Warszawy. W zwiedzaniu stolicy wzięli udział uczniowie klas II i III gimnazjum. Kierownikiem wyprawy był Radosław Czapliński, a towarzystwa w zwiedzaniu dotrzymywali nam Pan Sławomir Skudzawski- nauczyciel historii, pani Danuta Kubów- nauczycielka języka polskiego, Pani Helena Tomaszewska- nauczycielka fizyki. Głównym celem naszej podróży było wejście i obejrzenie Parlamentu Rzeczpospolitej Polski oraz Pałacu Prezydenckiego.

W czasie podróży Pan Skudzawski wygłosił krótką pogadankę na temat Sejmu i Senatu oraz przypomniał, jak należy zachowywać się podczas zwiedzania. Każdy uczestnik wycieczki przed wejściem musiał wylegitymować się, przejść przez bramkę oraz zostać dokładnie sprawdzony. Wreszcie dostaliśmy się do Sejmu. Na początku poszliśmy na krótkie spotkaniem z posłem T. Tomaszewskim we Wszechnicy Sejmowej.Następnie weszliśmy do Sali obrad. Zrobiła na nas ogromne wrażenie, a wśród posłów zobaczyliśmy kilka znanych twarzy.

Potem udaliśmy się do Pałacu Prezydenckiego. Niestety, nie mieliśmy dużo czasu na zwiedzanie tego pięknego gmachu. Przewodnik w dużym skrócie opowiedział nam historie oraz funkcję poszczególnych sal. Następnie wybraliśmy się na spacer po Warszawie. Obeszliśmy Stare Miasto, podziwialiśmy Kolumnę Zygmunta, doszliśmy tez do Grobu Nieznanego Żołnierza, barbakanu oraz pomnika Małego Powstańca. Po drodze widzieliśmy także wiele zabytków architektury. Przewodnik przybliżył nam historie tych miejsc. Niestety w czasie zwiedzania towarzyszył nam deszcz. Na zakończenie wycieczki poszliśmy do Mc Donalda. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Powidza około godziny 21.

opracował :
Michał Kaźmierski

Wycieczka do Kórnika, Rogalina i Puszczykowa

Dnia 05.06.2009r. klasa IV, V i VI pojechały do Kórnika, Rogalina i Puszczykowa.

Najpierw wyruszyliśmy do Kórnika, gdzie zwiedziliśmy zamek oraz arboretum kórnickie - jedyny park dendrologiczny w Polsce. Na początku obejrzeliśmy pokój Władysława Zamoyskiego. Następnie salon przebudowany przez Tytusa Działyńskiego, w którym znajdowały się złocenia na suficie. Po obejrzeniu salonu poszliśmy zwiedzać Czarną Salę. Znajdowała się tam przepiękna, pompejska mozaika przedstawiająca psa na łańcuchu. W sali jadalnej znajdował się obraz "Białej damy" czyli Teofilicz Działyńskich. Legenda z nim związana mówi, że wieczorem dama schodzi z obrazu i przechadza się po zamku, a potem po ogrodzie. o Północy zabiera ją książe na koniu. W pokoju gościnnym na suficie był wybity arabski napis "Nie ma zwycięstwa ponad Boga". Znajdował się tam portret Marii Zamoyskiej, siostry Władysława Zamoyskiego. W zamku myśliwskim na środku pokoju stoi okrągła kanapa, na której leżały dwa poroża znalezione w lesie. W zakątku myśliwskim były takie eksponaty jak: naszyjnik z zębów ludzkich i zdobione czaszki. Na górze sali mauretańskiej widniała biblioteka Tytusa Działońskiego i jego syna. W sali podziwialiśmy zbroję husarską.

Z Kórnika pojechaliśmy do Rogalina. Droga była krótka, więc dojechaliśmy na miejsce.

Tam podziwialiśmy legendarne dęby: Lecha, Checha i Rusa, a także dąb Edwarda, mierzący w obwodzie 6,34 m. Spacerowaliśmy parkiem angielskim i francuskim. Następnie pojechaliśmy do Puszczykowa.

W Puszczykowie zwiedziliśmy muzeum Arkadego Fidlera, które posiadało wiele ciekawych obrazów z jego podróży. Po muzeum oprowadzał nas wnuk Arkadego Fidlera. Widzieliśmy tam m.in. wypchane zwierzęta, żywe piranie, ususzone motyle i pająki, a także wiele eksponatów pochodzących z Afryki. Po obejrzeniu muzeum weszliśmy na ogromny statek Krzysztofa Kolumba "Santa Maria". Następnie odpoczywaliśmy w rekonstrukcji piramidy Cheopsa, w której znajdowały się piekne malowidła i panował zdrowy klimat.

Po zwiedzeniu Puszczykowa pojechaliśmy do McDonald`u w Swarzędzu, by zjeść obiad.

Uważamy, że wycieczka była ciekawa. Poznaliśmy legendę o Białej Damie i piękny zamek, w którym mieszkała. Najbardziej zaciekawił nas jednak statek Krzysztofa Kolumba w skali 1:1.

Za rok planujemy kolejną wycieczkę. Oby była taka udana jak ta.