zaloguj si   |    zarejestruj si   |    mapa strony   |
Gmina Powidz Powiat supecki

Sprawozdanie z wycieczki szkolnej klas IV -VI do Kłodawy i Uniejowa

Dnia 6 maja 2010r. uczniowie klas IV -VI wraz z wychowawczyniami wyjechali na wycieczkę do Kłodawy i Uniejowa. Wyruszyliśmy przed godziną ósmą.

Najpierw udaliśmy się w Kłodwie do kopalni soli. Oprowadzało nas po niej dwóch miłych przewodników. Zjeżdżaliśmy 600 m pod ziemię z prędkością 6 m na sekundę. Widzieliśmy przepiekną Kaplicę św. Kingi, a w niej tablicę zmarłych górników, figurkę patronki wykonaną z soli. Obejrzeliśmy rówież w wykuwanej pzrez dwa lata komorze solnej scenę, na której pobito rekord Guinesa w koncercie, który maiał miejsce najniżej pod ziemią.

Podczas wędrówki tunelami mogliśmy pomyśleć , życzenie i ucałować  postać górnika, żeby się ono spełniło. Pod koniec zwiedziliśmy Grotę Drakuli. Znajdowły się tam nietoperze, wielki pająk i oczywiscie, sam Drakula.

Następnie pojechaliśmy do zamku, do uniejowa. Oprowadzał nas po ni przewodnik ubrany średnowieczne szaty. Zamekten, zamieszkiwali w XIV w. Arcybiskupi Gnieźnieńscy. Krete schody zaprowadziłay nas na sam szczyt, z którego podziwialismy piękną panoramę. Zwiedziliśmy też zamkowe lochy.

W drodze powrotnej zatrzymalismy sie w Mc. Donaldzie w Koninie. Kazdy zjadł coś dobrego. Do domu wróciliśmy o godzienie 18.30

Moim zdaniem wycieczka była udana, choć  deszczowa pogoda spłatała nam figla. Bardzo podobał mi się zamek w Uniejowie, ponieważ wcześniej nie miałam okazji przebywać  w murach średniowiecznej budowli. Na długo także zachowam w pamieci spacer trasą turystyczną w kopalni soli.