zaloguj si   |    zarejestruj si   |    mapa strony   |
Gmina Powidz Powiat supecki

Klub Miłośników Historii w Toruniu

Kolejna wycieczka naszego klubu odbyła się 11.05.13r. do pięknego miasta Torunia. W wycieczce udział brali chętni uczniowie z klas V, VI SP i I, II gimnazjum.
Spotkaliśmy się na dworcu w Gnieźnie, skąd ruszyliśmy pociągiem do Torunia. Około godziny 8:30 dojechaliśmy na miejsce i poszliśmy zwiedzać miasto. Przeszliśmy przez długi most na drugą stronę Wisły, gdzie obejrzeliśmy pomnik ks. Popiełuszki

Następnie ruszyliśmy w stronę toruńskiej Krzywej Wieży i wysłuchaliśmy informacji na jej temat przedstawionych przez Kaję. Potem udaliśmy się na Bulwary Filadelfijskie , skąd popłynęliśmy statkiem „Wanda” i wysłuchaliśmy krótkiej historii miasta. Następnym punktem był ruiny zamku, o którym wiadomości dostarczyła nam Angela. Kolejnym miejscem, które wszystkich zainteresowało, był kościół św. Janów. Tam weszliśmy na wysoką wieżę. Wszyscy policzyliśmy – miała 205 stopni! Na górze podziwialiśmy jeden z największych dzwonów w Polsce – Tuba Dei, a także panoramę miasta. Po zejściu na dół udaliśmy się na rynek ,aby obejrzeć pochodzący z XIX w. pomnik Mikołaja Kopernika, o którym opowiedziała Klaudia. Jak co roku, pomnik przebierany jest przez toruńskich studentów, gdy trwają Juwenalia – tym razem ujrzeliśmy Kopernika pirata.

Potem mogliśmy kupić tradycyjne pierniki lub przespacerować się po rynku. Po odpoczynku udaliśmy się do Kamienicy Pod Gwiazdą, zbudowanej w stylu barokowym, o której ciekawie mówił Antek. Następnie zatrzymaliśmy się przy fontannie z ośmioma żabami, które według przypowieści należy pogłaskać bądź pocałować, a dzięki temu w przyszłości będzie się miało bogatego męża.

Później zwiedzaliśmy Dom Kopernika, zbudowany w stylu gotyckim jak większość toruńskich kamienic. Mogliśmy tam podziwiać zachowane zapiski, meble i przyrządy astronomiczne uczonego. Kolejnym punktem wycieczki był przez wszystkich wyczekiwany McDonald. Po posiłku udaliśmy się do ratusza na rynku, o którym interesująco opowiedziała p. Kubów.

Na zakończenie czekał nas znowu spacer przez most.

Do Gniezna wróciliśmy około godziny 17:30. Wszyscy byliśmy zadowoleni, ale także zmęczeni po zwiedzaniu tego pięknego miasta. W miłym odbiorze wyjazdu nie przeszkodziła nam nawet deszczowa pogoda. Powróciliśmy w dobrych humorach i z piernikami. Ciekawe dokąd odbędzie się kolejna wycieczka Klubu Miłośników Historii?