zaloguj si   |    zarejestruj si   |    mapa strony   |
Gmina Powidz Powiat supecki

Relacja z rajdu ,,Szlakiem Mieszka I''

26 kwietnia 2016r. wybraliśmy się na rajd ,,Szlakiem Mieszka I'', naszym celem było uczczenie 1050. Rocznicy Chrztu Polski. W rajdzie brali udział uczniowie szóstej klasy SP i I gimnazjum pod opieką organizatorów – pana wicedyrektora S. Skudzawskiego, księdza R. Bachory i pani D.Kubów . W wędrówce towarzyszyła nam też pani dyr. G.Niedzielska.
       Gdy już dojechaliśmy na miejsce wysiedliśmy z autobusu. Do przejścia były ok. dwa kilometry, które dość szybko pokonaliśmy. Następnie udaliśmy się do drewnianego kościoła w Waliszewie, o którego historii opowiedział nam ksiądz R. Bachora. Dowiedzieliśmy się m.in., że jego wystrój jest w stylu barokowym , a budowla pochodzi z XVIII wieku. Figury z tego budynku prawdopodobnie pochodziły z innego kościoła, który wcześniej stał w tym miejscu.
       Przerwę po zwiedzaniu spędziliśmy przy ognisku przygotowanym specjalnie dla nas w jednym z pobliskich gospodarstw agroturystycznych. Po śniadaniu przeszliśmy kolejne cztery kilometry, napotykając na końcu tego dystansu figurę św. Wawrzyńca , o którym opowiedział nam kilka ciekawostek ksiądz. Na ostatni odcinek rajdu wsiedliśmy do autobusu, zawiózł nas on do Dziekanowic - do Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy. To tutaj właśnie przyjął prawdopodobnie chrzest Mieszko. Popłynęliśmy promem na Ostrów Lednicki - wyspę, na której miało miejsce to wydarzenie w roku 966.Udaliśmy się w głąb wyspy, gdzie zobaczyliśmy piękny dzwon. Wszyscy byli zdziwieni, bo okazało się, że dzwon został umieszczony tutaj około dwa tygodnie temu na pamiątkę Jubileuszu Chrztu Polski. Następnie obeszliśmy wokoło ruiny palatium, a pani dyrektor przybliżyła nam historię tego miejsca. Potem wręczone zostały wszystkim uczestnikom certyfikaty wzięcia udziału w rajdzie i uczczenia w ten sposób 1050. Rocznicy Chrztu Polski. Później pospacerowaliśmy po Ostrowie Lednickim oraz weszliśmy na najwyższy punkt na wyspie. Po tym wszystkim, pełni wrażeń, wsiedliśmy do autobusu by wrócić do Powidza.
       Moim zdaniem rajd był udanym przedsięwzięciem, ponieważ dowiedzieliśmy się mnóstwa ciekawych informacji o miejscach, które odwiedziliśmy związanych z historią Polski i naszego regionu.
       Aby posumować to wydarzenie i sprawdzić ,co zapamiętaliśmy, następnego dnia odbył się w szkole konkurs wiedzowy dla uczestników rajdu. Jego zwycięzcami zostali:
I miejsce- Kamiński Kacper kl. VI SP
II miejsce- Żeglarska Dominika kl.VI SP
III miejsce – Borucki Bartosz kl. VI SP

Relację przygotowała J. Szczepańska z kl. I gim.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w Galerii