zaloguj si   |    zarejestruj si   |    mapa strony   |
Gmina Powidz Powiat supecki

Wycieczka do Gdańska

16.05.15r. grupa uczniów trzeciej gimnazjum (i dwóch absolwentek) wraz z opiekunami wyruszyła pociągiem do Gdańska. Nasza wycieczka rozpoczęła się zbiórką przed godziną ósmą, na gnieźnieńskim dworcu.
   Po 3 godzinnej podróży pociągiem, dotarliśmy do Gdańska i udaliśmy się do schroniska młodzieżowego, by zostawić bagaże i rozpocząć zwiedzanie.

Na początku udaliśmy się do Europejskiego Centrum Solidarności, gdzie powróciliśmy również wieczorem w ramach ogólnopolskiej Nocy Muzeów. Tam zobaczyliśmy Pomnik Poległych Stoczniowców, a także 21 postulatów zawieszonych nad bramą stoczni. Dzięki sprzyjającej pogodzie mogliśmy podziwiać panoramę Gdańska z tarasu widokowego Centrum.
Następnie udaliśmy się spacerem w kierunku starego budynku Poczty Polskiej, gdzie krótko o wydarzeniach wojennych opowiedziała Paulina. Idąc dalej dotarliśmy nad Motławę, skąd bliska droga do słynnego gdańskiego Żurawia, który udało nam się odwiedzić. W tym miejscu należy również wspomnieć o Pięknym Wojciechu (kierowcy melexów, którymi po zwiedzaniu wróciliśmy do schroniska), który wywołał niemałe zainteresowanie u uczestniczek naszej wycieczki. Niestety, mimo obietnicy pana Skudzawskiego, po pierwszej części zwiedzania do schroniska odwieźli nas inni kierowcy :(
   Po zwiedzeniu Żurawia udaliśmy się na znaną ulicę Gdańska – ulicę Mariacką.
O ciekawostkach 52 kamienic opowiedziała nam Karolina. Na jej końcu znajduje się kościół Mariacki, jego historię przybliżyła nam Kaja, który również odwiedziliśmy i wspięliśmy się,
z niemałym trudem, na wieżę Mariacką. Widzieliśmy tam także obraz Hansa Memlinga – „Sąd Ostateczny”.
Następnie wycieńczeni wspinaczką, udaliśmy się na obiad w okolicach rynku.
Po przerwie na posiłek poszliśmy obejrzeć budynek Teatru Szekspirowskiego, Złotą Bramę, Ratusz i Fontannę Neptuna. Pod ratuszem obejrzeliśmy występ grupy Breakdance Mafia i to zakończyło pierwszą część wycieczki. Do schroniska powróciliśmy ok. godziny 17 i mieliśmy czas na rozpakowanie, i odpoczynek przed Nocą Muzeów.
Przed wyjściem, pierwsza grupa uczniów przygotowała pyszną kolację i ze zregenerowanymi siłami ruszyliśmy na podbój Gdańska nocą! Najpierw udaliśmy się do Biblioteki Polskiej Akademii Nauk, później odwiedziliśmy ponownie ECS i obejrzeliśmy wystawy ukazujące historię polskiej „Solidarności”.
   Po tym muzeum część grupy udała się z powrotem do schroniska, a najwytrwalsi poszli pospacerować po Gdańsku trasą podobną do tej dziennej. Do ośrodka wróciliśmy po 11 wieczorem, by odpocząć przed drugim dniem wycieczki.
Rankiem drugiego dnia, po śniadaniu podążyliśmy na gdański dworzec i międzymiastowym pociągiem, po małych problemach z odbiciem biletów, pojechaliśmy do Gdyni. Idąc przez kolejną miejscowość trójmiasta przeszliśmy przez Skwer Kościuszki i dotarliśmy do portu. Tam mogliśmy zobaczyć sławne okręty „ORP Błyskawica”, „Dar Pomorza” i „Dar Młodzieży”. Niestety nie były udostępnione do zwiedzania, co jednak daje nam pretekst do odbycia kolejnej wycieczki nad polskie morze.
Kolejnym punktem było dotarciem do Sopotu. Przespacerowaliśmy się ok. 5 km do Orłowa. Idąc plażą, podziwialiśmy wysokie orłowskie klify i piękne lasy. Najodważniejsi, nie zważając na zimną wodę, szli po plaży boso. Podczas spaceru mogliśmy cieszyć się przyjemną, bezwietrzną pogodą.
Po przejściu małym molo w Orłowie, poszliśmy na stację, by udać się już do ostatniego miejsca – Sopotu.
Tam przeszliśmy się jedną z najsławniejszych polskich ulic – Bohaterów Monte Cassino, czyli „Monciakiem”
Niestety pogoda gwałtownie się zmieniła i nagły deszcz nie pozwolił nam na spacer po najdłuższym polskim molo. Po obiedzie w Sopocie, udaliśmy się pociągiem międzymiastowym z powrotem do Gdańska.
Odebraliśmy bagaże ze schroniska, wpisaliśmy się w Księgę Gości i zadowoleni udaliśmy się na dworzec, by o 17 wsiąść do pociągu powrotnego do Gniezna.
   Z pewnością z wycieczki, na której nie mogliśmy narzekać na nudę i pogodę, oprócz fantastycznych zdjęć, wszyscy powrócili do domów z miłymi wspomnieniami.
Z niecierpliwością czekam na kolejny wyjazd!

Zapraszamy do obejrzenia zdjęc w Galerii!